close

這首的前奏吉他真的是太舒服了! 然後 Taylor 一顆漂亮清透又有點甜美輕輕放上的高音真的是美到我差點要哭出來Q__Q (看我突然一口氣用這麼多形容詞就知道我有多激動的喜歡哈哈) 大推這首 Illicit Affairs Q__Q 這張專輯到底要讓我推幾次嗚嗚

Make sure nobody sees you leave 確保沒有人看到你離開
Hood over your head, keep your eyes down 將帽T的帽沿拉著蓋過你的頭,將視線向下壓低
Tell your friends you're out for a run 告訴你的朋友們你出去跑一趟
You'll be flushed when you return 當你回去時你會臉上一抹紅暈
Take the road less traveled by 選擇那些比較少人走過的道路
Tell yourself you can always stop 告訴自己你隨時都可以停下
What started in beautiful rooms 在那些美麗房間發生的事
Ends with meetings in parking lots 在停車場的會議中結束

And that's the thing about illicit affairs 而那些非法情愫就是這樣
And clandestine meetings and longing stares 隱密的會面,渴望的凝視
It's born from just one single glance 都僅僅從一次的瞥見而生
But it dies and it dies and it dies 但它死去又死去又死去
A million little times 微小的、一百萬次

Leave the perfume on the shelf 將香水留在架上
That you picked out just for him 那瓶妳為了他挑的香水
So you leave no trace behind 所以妳才能不在身後留下任何痕跡
Like you don't even exist 就像妳不曾存在一樣
Take the words for what they are 按照字面意思聽進那些話語
A dwindling, mercurial high 一個逐漸減少、容易改變的高峰
A drug that only worked 一種藥,只在
The first few hundred times 一開始的前幾百次有用

And that's the thing about illicit affairs 而那些非法情愫就是這樣
And clandestine meetings and stolen stares 隱密的會面,偷來的凝視
They show their truth one single time 他們展示他們的真相,就那麼一次
But they lie and they lie and they lie 但他們說謊又說謊又說謊
A million little times 微小的、一百萬次

And you wanna scream 而妳想要大聲喊叫
Don't call me "kid," don't call me "baby" 別叫我 "孩子",別叫我 "寶貝"
Look at this godforsaken mess that you made me 看看這些你帶給我的混亂
You showed me colors you know I can't see with anyone else 你向我展示了那些顏色,那些你知道我無法和別人一起看到的顏色
Don't call me "kid," don't call me "baby" 別叫我 "孩子",別叫我 "寶貝" 
Look at this idiotic fool that you made me 看看你把我變成了什麼樣愚蠢的傻子
You taught me a secret language I can't speak with anyone else 你教導我一個無法和任何其他人說的秘密語言
And you know damn well 而你完完全全知道
For you, I would ruin myself 為了你,我願意毀了自己
A million little times 微小的、一百萬次

---資訊欄---

新版部落格首頁
FB 粉專請按這裡
IG 請按這裡 (@MeliceHerWorld)

Taylor Swift 的同張專輯歌曲和其他作品歌詞翻譯連結都整理在新網站裡的這篇文章了!
Taylor Swift 泰勒絲 – 歌曲清單及歌詞翻譯連結

 

arrow
arrow

    Melice 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()