是最近在 Spotify 上聽到的歌~覺得是一首有點傻傻純情又可愛的歌XD

Life isn't quite what I thought I'd be
生活和我想的有點不一樣
When I was a kid on VoIP
當我小時候還在用 VoIP (IP電話)
I thought when I get older
我以為我長大
I'd marry her, I told her
我就會娶她,我告訴過她
Now I'm twenty-six and I work in an office
現在我 26 歲在辦公室裡工作
Nine till five's not the best, I'll be honest
朝九晚五並不是最理想的,我說實話
If I could change a single thing
如果我可以改變一件事
I'd make it me and not him
我會讓他是我而不是他


But he's in your bed, I'm in your Twitch chat
但是是他在妳床上,我只在妳的對話框
I've got the key and he's just a doormat
我有過鑰匙,而他只是個踏墊
And even though he's got social skills
而儘管他有高超的社交技巧
That doesn't mean I can't pay the bills
這不代表我不能付清帳單
Anyway, make the most of him
總之,好好利用他吧
'Cause she moves on pretty bloody quick, oh-oh
因為她很快就能往前看了
Your new boyfriend's an arsehole
妳的新男友是個混蛋
(Woo)


And, yeah, I've met Jared (Of course, I've met Jared)
噢,沒錯,我見過 Jared 了(當然,我見過 Jared)
The one who took you away from me
那個從我身邊搶走妳的人
You hit it off instantly
妳和他一拍即合
I know, 'cause you won't stop telling me
我知道,因為妳不停告訴我
I've seen his jawline, shoulders, and muscles
我看過他下顎輪廓、肩膀和肌肉
Push against his fashion sense
嘗試他的時尚品味
I've thought about what he looks like nude
我甚至想像過他裸體會是什麼樣子
I'm not gay, though
雖然我不是 Gay

 

'Cause she's living the dream (Living the dream, living the dream)
因為她活著夢想生活(過著夢想的生活)
Oh, she's living the dream
噢,她過著夢想的生活
From back when we were seventeen
從當時我們才 17 歲
She's living the dream (Living the dream, living the dream)
她就過著夢想的生活
Oh, she's living the dream
噢,她過著夢想的生活
From back when we were seventeen
從當時我們才 17 歲開始


How on earth could I be saved?
我究竟要如何才能被拯救?
When I'm one click away from insane
當我就差這麼近就要崩潰
I just think that I deserve
我想也許我值得
A little bit of what I earned
我賺來的那一點點
I'm not gonna make another scene
我不打算再大鬧一場
The one I made when I was twenty-three
像是我 23 歲時那樣
Means I'm not allowed in Disney World
代表我不再允許踏進迪士尼樂園


But he's in your bed, and I'm in your Twitch chat
但是是他在妳床上,我只在妳的對話框
I've got the key and he's just a doormat
我有過鑰匙,而他只是個踏墊
And even though he's got social skills
而儘管他有高超的社交技巧
That doesn't mean I can't pay the bills
這不代表我不能付清帳單
Anyway, make the most of him
總之,好好利用他吧
'Cause she moves on pretty bloody quick, oh-oh
因為她很快就能往前看了
Your new boyfriend's an arsehole
妳的新男友是個混蛋


I think about you every day (Every day)
我每天都想到妳(每一天)
So how on earth can I be saved? (Can I be saved?)
所以我究竟要如何被拯救(我還有救嗎?)
I think about him a lot as well (I think about him)
我也會想到他(我想到他)
Maybe if he wasn't fine as hell (He's really fine as hell)
也許他不是那麼的好(他真的那麼好)
'Cause you're beauty
因為你是個美人
And you're grace (And you're grace)
而你如此優雅
Your telephone calls are my favourite place
妳的電話是我最喜愛的來電
And I want you to notice me
而我希望你注意到我
With no restraining order, please
沒有任何約束,拜託
I want you to care
我希望妳在乎
I want to smell your hair
我想聞聞妳頭髮的味道

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 Melice 的頭像
    Melice

    MeliceHerWorld

    Melice 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()