這首收錄在 Twenty One Pilots 新專輯《Scaled and Icy》裡面,算是繼 2018 年 Trench 以後睽違已久的專輯!
好喜歡最後一小段的小 Rap(?

I don't bother anyone
我不打擾任何人
Nervous when I stand
當我站著時感到緊張
Chokin' on the circumstance
對情況感到窒息
Only smokin' secondhand (Mm-mm)
只吸二手菸
Cut us open, spread us out (Mm-mm)
把我們剖開,分散我們
Dry us in the sand (Mm-mm)
讓我們在沙地裡乾枯
Lay the fibers side by side (Mm-mm)
肩並肩躺在纖維上
And you'll begin to understand (Mm-mm)
而你會開始了解


I know it's over
我知道已經結束了
I was born a choker
我身來就是個頸鍊
Nobody's comin' for me
沒有人會為了我過來
Comin' for me
為了我


Mm-mm (I know it's over)
我知道結束了
Mm-mm, mm-mm, mm-mm


I don't bother anyone
我不打擾任何人
Never make demands
從不提出任何要求
Chokin' on the circumstance
對情況感到窒息
Self-sabotage is a sweet romance (Mm-mm)
自我毀滅是個甜蜜的浪漫
Seems like all I'm worth is what I'm able to withstand (Mm-mm)
感覺就像我所有的價值就是我能夠忍耐
Sooner I can realize that pain is just a middleman
很快我就會了解痛苦只是個中間人

I know it's over
我知道已經結束了
I was born a choker
我身來就是個頸鍊
Nobody's comin' for me
沒有人會為了我過來

 


I see no volunteers to cosign on my fears
我看不見任何自願者來攜手面對我的恐懼
I'll sign on the line
我會在線上簽名
Alone, you're gonna change my circumstance
獨自一人,你會改變我的環境
I know I need to move right now
我知道我現在就必須移動


'Cause I know it's over
我知道已經結束了
I was born a choker
我身來就是個頸鍊
Nobody's comin' for me
沒有人會為了我過來
I know it's over
我知道已經結束了
I was born a choker
我身來就是個頸鍊
Nobody's comin' for me
沒有人會為了我過來
Comin' for me
為了我過來


Like a little splinter buried in your skin
像是埋藏在你皮膚之下的碎片
Someone else can carve it out but when you've got the pin
其他人可以把它挖出來但只有你有密碼
It hurts a little less and you can even push it further in
它會比較不痛,你甚至可以把它推得更遠
When your body's screamin' out, trust your mind's listenin'
當你的身體大聲尖叫時,相信你的大腦正在聆聽
Like a silhouette that you can barely see
就像是你幾乎看不太到的剪影
As a shadow cast upon the ground where you'll eventually
當陰影慢慢覆蓋在你最終會永遠沉睡的
Lay forever, but the day goes on, the sun moves behind you
土地上,但日子照常地過,只有太陽在你背後移動
You get taller, bolder, stronger and the rearview only blinds you
你更高了、更大膽、更強壯,往回看只會讓你盲目


Mm-mm, mm-mm, mm-mm

---資訊欄---

新版部落格首頁
FB 粉專請按這裡
IG 請按這裡 (@MeliceHerWorld)

Twenty One Pilots 的其他歌曲在這裡!
Twenty One Pilots - Shy Away

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 Melice 的頭像
    Melice

    MeliceHerWorld

    Melice 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()