在比較走抒情/失戀路線的專輯《SOUR》裡收錄的這首 brutal 以一種厭世又現實的方式唱出了青少年的煩惱(?
Olivia Rodrigo 也意外地好適合這種搖滾路線!期待她之後的更多作品出來~~也很推薦大家好好地聽一次《SOUR》裡面的歌!

I want it to be, like, messy
我想要它,恩,亂糟糟的


I'm so insecure, I think
我缺乏安全感,我想
That I'll die before I drink
嚴重到我會在喝酒前先緊張死
And I'm so caught up in the news
我被關於誰喜歡我誰討厭你
Of who likes me and who hates you
之類的消息深深吸引
And I'm so tired that I might
我累到可能會
Quit my job, start a new life
辭去工作、展開新生活
And they'd all be so disappointed
他們都會對此感到失望
'Cause who am I if not exploited?
因為如果我沒被剝削算什麼?
And I'm so sick of seventeen
我厭倦了17歲
Where's my fucking teenage dream?
我那些青少年的夢想在哪裡?
If someone tells me one more time
如果再有人跟我說一次
"Enjoy your youth," I'm gonna cry
「享受你的青春時光」我就要哭了
And I don't stick up for myself
我無法為自己堅持
I'm anxious and nothing can help
我很焦慮而沒有事情能幫上忙
And I wish I'd done this before
我希望我之前就做過了
And I wish people liked me more
我希望人們更喜歡我一點


All I did was try my best
我已經進了我最大的努力
This the kinda thanks I get?
這就是我收到的感謝?
Unrelentlessly upset (Ah-ah-ah)
不留情地感到失望
They say these are the golden years
他們說這些是黃金年代
But I wish I could disappear
但我希望我能消失
Ego crush is so severe
自尊的毀滅如此嚴重
God, it's brutal out here
天啊,現實世界真殘酷



(Yeah)
I feel like no one wants me
我覺得沒人想要我
And I hate the way I'm perceived
我討厭我被憶測的方式
I only have two real friends
我只有兩個真實的朋友
And lately, I'm a nervous wreck
而最近我焦躁到不行
'Cause I love people I don't like
因為我愛上我不喜歡的人
And I hate every song I write
我討厭我寫的每一首歌
And I'm not cool, and I'm not smart
我一點都不酷也不聰明
And I can't even parallel park
我甚至不能平行停車


All I did was try my best
我已經進了我最大的努力
This the kinda thanks I get?
這就是我收到的感謝?
Unrelentlessly upset (Ah-ah-ah)
不留情地感到失望
They say these are the golden years
他們說這些是黃金年代
But I wish I could disappear
但我希望我能消失
Ego crush is so severe
自尊的毀滅如此嚴重
God, it's brutal out here
天啊,現實世界真殘酷


(Yeah)
(Just havin' a really good time)
(只是有段真的很棒的時間)


Got a broken ego, broken heart
有著受損的自尊和破碎的心
(Yeah, it's brutal out here, yeah, it's brutal out here)
(現實真殘酷,現實真殘酷)
And God, I don't even know where to start
天啊,我甚至不知道該從何開始

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 Melice 的頭像
    Melice

    MeliceHerWorld

    Melice 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()