Katy Perry 這系列的 MV 都好用心!!
這首歌走一個勵志風格(?)講著要在逆境中成長、發光的決心~

I know there's gotta be rain if I want the rainbows
我知道如果我想要看見彩虹就必須先接受雨
And I know the higher I climb, the harder the wind blows

我也知道我爬得越高,風就越猛烈
Yeah, I've gone to sleep night after night punching a pillow
我知道每晚我打著枕頭試著入睡
But do you know the darker the night, the brighter the stars glow?
但你知道嗎?夜晚越黑,星星就越亮


'Cause I am resilient
因為我是有韌性的
A full flower moment
花朵盛開之時
Won't let the concrete hold me back, oh no
不會讓混泥土困住我
I am resilient
我是有韌性的
Born to be brilliant
生來就要當個輝煌的星星
You'll see me grow right through the cracks, yeah
妳可以看見我在裂縫裡成長
'Cause you're gonna watch this flower grow
你將會看著這朵花成長
Right through the cracks
從這裂縫中成長


I've got to shed all the skin if I want the distance
如果我想要維持距離就必需褪下所有外殼
Let the sun in, pull out the weeds and focus my vision
讓太陽照進來,聚焦我視線
'Cause there’s no mistakes, just bends and breaks and friction
因為那裡沒有錯誤,只有歪曲和破裂和摩擦
But do you know the hotter the fire, the purer the gold is?
但你知道嗎?火燒得越熱,黃金就越純


'Cause I am resilient
因為我是有韌性的
A full flower moment
花朵盛開之時
Won't let the concrete hold me back, oh no
不會讓混泥土困住我
I am resilient
我是有韌性的
Born to be brilliant
生來就要當個輝煌的星星
I'm gonna grow right through the cracks
我將要從這裂縫中成長
Oh


'Cause I died every winter
每個冬天我都死去一次
But survived all the weather
但在所有氣候裡存活了下來
Look at me now, look at me now
看看現在的我,看看現在的我
I'm in full bloom, yeah
完完全全地盛開
They tried to poison the water
他們試著在水裡下毒
But I was a little stronger
但我變得更強壯一點了
Look at me now, look at me now
看看現在的我,看看現在的我
I light up the room, oh yeah
我照亮了房間


'Cause I am resilient
因為我是有韌性的
A full flower moment
花朵盛開之時
Won't let the concrete hold me back, oh no
不會讓混泥土困住我
I am resilient
我是有韌性的
Born to be brilliant
生來就要當個輝煌的星星
I'm gonna grow right through the cracks
我將要從這裂縫中成長
Oh, you're gonna watch this flower grow
你將會看著這朵花成長
Right through the cracks
從這裂縫中成長

 

---資訊欄---

新版部落格首頁
FB 粉專請按這裡
IG 請按這裡 (@MeliceHerWorld)

Katy Perry 同張專輯 Smile 的其他歌曲在這邊~
Katy Perry - Smile
Katy Perry - What Makes A Woman

Katy Perry - Tucked
Katy Perry – Only Love
Katy Perry - Cry About It Later

Katy Perry 的其他作品:
Katy Perry - Electric

 

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 Melice 的頭像
    Melice

    MeliceHerWorld

    Melice 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()