Nick Jonas 在這首歌裡講著覺得自己像是太空人般孤寂的感受,
雖然與人接觸,卻還是沒有好好溝通,而就像是獨自一人

Houston, think we got some problems
休士頓,我們有麻煩了(*這句是在《阿波羅13號》中的知名台詞)
Find somebody who can solve 'em
找個能解決的人吧
I feel like a spaceman
我覺得我就像太空人
I feel like a spaceman
我覺得我就像太空人
TV tells me what to think
電視告訴我如何思考
Bad news, maybe I should drink
壞消息,也許我該喝杯酒
'Cause I feel like a spaceman
因為我覺得我就像太空人
I feel like a spaceman
我覺得我就像太空人

 

They say it's a phase, it'll change if we vote
他們說那就是個階段,如果我們投票就會改變
And I pray that it will, but I know that it won't
而我祈禱它真的會,但我知道這改變不了
I'm a spaceman
我是個太空人
Yeah, I'm a spaceman
我是個太空人
And the numbers are high but we keep goin' down
數字飆升,但我們卻走下坡
'Cause we ain't supposed to live with nobody around
因為我們本來不該這樣沒人在身邊地活著
I'm a spaceman
我是個太空人
Yeah, I'm a spaceman
我是個太空人

 

And I'm talking to you
我和你講著話
But it never feels like it comes through
但從來不覺得那些話有到你心中
Out on my own, I'm a spacеman
獨自一人,我是個太空人
Yeah, yeah, I'm a spaceman
我是個太空人
From thе dark side of the moon
在月亮照不到光的那面
I know that it's sad but it's true
我知道這很難過卻是事實
I'm tryna get home, I'm a spaceman
我試著回家,我是個太空人
Yeah, yeah, I'm a spaceman
我是個太空人
Out on my own
獨自一人


Mask off minute I get home
我到家立刻拿下口罩
All safe now that I'm alone
現在我獨自一人就安全了
Almost like a spaceman
真像個太空人
I feel like a spaceman
我覺得我是個太空人
Keep on thinking that we're close
想著我們如此親近
No drugs still an overdose
沒有藥物仍然像有嗑
I'm in outer space, man
我就在外太空
I feel like a spaceman
我覺得我是個太空人


And I'm talking to you
我和你講著話
But it never feels like it comes through
但從來不覺得那些話有到你心中
Out on my own, I'm a spacеman
獨自一人,我是個太空人
Yeah, yeah, I'm a spaceman
我是個太空人
From the dark side of the moon
在月亮照不到光的那面
I know that it's sad but it's true
我知道這很難過卻是事實
I'm tryna get home, I'm a spaceman
我試著回家,我是個太空人
Yeah, yeah, I'm a spaceman
我是個太空人
Out on my own
獨自一人


Hard times make you love the view
艱困時刻會讓你愛上風景
Right now think I'm getting through
現在我覺得我在努力走過
Only way that I can
以我能夠的方式
But I feel like a spaceman
但我覺得我彷彿是個太空人

 

And I'm talking to you
我和你講著話
But it never feels like it comes through
但從來不覺得那些話有到你心中
Out on my own, I'm a spacеman
獨自一人,我是個太空人
Yeah, yeah, I'm a spaceman
我是個太空人
From the dark side of the moon
在月亮照不到光的那面
I know that it's sad but it's true
我知道這很難過卻是事實
I'm tryna get home, I'm a spaceman
我試著回家,我是個太空人
Yeah, yeah, I'm a spaceman
我是個太空人
Out on my own
獨自一人


Don't wanna be alone
不想要獨自一人
Don't wanna be
不想要
Don't wanna be out on my own
不想要獨自一人
Don't wanna be alone
不想要獨自一人
Don't wanna be
不想要
Don't wanna be out on my own
不想要獨自一人
Spaceman
太空人
(Ooh, ooh, I'm a spaceman)
(噢噢,我是個太空人)

---資訊欄---

新版部落格首頁
FB 粉專請按這裡
IG 請按這裡 (@MeliceHerWorld)

Nick Jonas 這張專輯 Spaceman 的其他歌曲:
Nick Jonas - Delicious
Nick Jonas - Sexual

Nick Jonas - Don't Give Up On Us
Nick Jonas - Heights
Nick Jonas - 2Drunk
Nick Jonas - Deeper Love

Nick Jonas - Death Do Us Part
Nick Jonas - If I Fall
Nick Jonas - Nervous
Nick Jonas - Dangerous

arrow
arrow
    全站熱搜

    Melice 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()