SICKO MODE 是最近很紅的 rapper Travis Scott 在2018年時釋出的歌
(他最近真的是稱霸排行榜)
收錄在他的第三張專輯 Astroworld 中
分別在2018年底和今年二月都有新的 remix 版本

歌詞翻譯

Astro, yeah ( Astro 代表這張專輯 "Astroworld" )

Sun is down, freezin' cold 太陽下山了,非常寒冷
That's how we already know winter's here 這就是為什麼我們已經知道冬天到了
My dawg would prolly do it for a Louis belt  我兄弟大概會為了一條LV的皮帶去做事
That's just all he know, he don't know nothin' else 這就是所有他知道的事,他不知道其他的事了
I tried to show 'em, yeah 我試著告訴他們
I tried to show 'em, yeah, yeah 我試著告訴他們
Yeah, yeah, yeah
Gone on you with the pick and roll 在籃球賽中給你一個擋切然後就從你視線中消失
Young LaFlame, he in sicko mode 年輕的Travis Scott,他已經進入全能模式了

Woo, made this here with all the ice on in the booth 和攤子上的那些冰塊一起走到這裡
At the gate outside, when they pull up, they get me loose 在外面的閘門那裡,他們要脅著要我拋下理智
Yeah, Jump Out boys, that's Nike boys, hoppin' out coupes 警察們,他們是Nike男孩,從轎跑車裡跳出
This shit way too big, when we pull up give me the loot 這場太大了,給我一些錢吧
(Gimme the loot!) (給我一些錢!)
Was off the Remy, had a Papoose 有點茫了
Had to hit my old town to duck the news 必須回去老鄉避避風頭
Two-four hour lockdown, we made no moves 24小時的封鎖,我們沒有行動
Now it's 4AM and I'm back up poppin' with the crew 現在是凌晨四點,我在和伙伴們開派對
I just landed in, Chase B mixes pop like Jamba Juice 我剛抵達,音樂家把流行樂當作果汁在做混音
Different colored chains, think my jeweler really sellin' fruits 各種不同顏色的鍊子,我想我的珠寶商真的在賣些好東西
And they chokin', man, know the crackers wish it was a noose 他們狼吞虎嚥,知道那些人希望它是個套所

Some-some-some, someone said 有些人說
To win the retreat, we all in too deep 為了凱旋而歸,我們陷入的太深
P-p-playin' for keeps, don't play us for weak (someone said) 用盡全力,不要小看我們
To win the retreat, we all in too deep 為了凱旋而歸,我們陷入的太深
P-p-playin' for keeps, don't play us for weak (yeah)' 用盡全力,不要小看我們

This shit way too formal, y'all know I don't follow suit 這太正式了,你們都知道我不喜歡盲從
Stacey Dash, most of these girls ain't got a clue 渾然不知,這些女孩大都毫不知情
All of these hoes I made off records I produced 我的作品吸引來的這些妹子
I might take all my exes and put 'em all in a group 也許我會把我所有前女友都加到一個群組裡
Hit my esés, I need the bootch 我需要女人
'Bout to turn this function to Bonnaroo 我要把這些功能都轉變成一場派對 
Told her, "Hop in, you comin' too" 告訴她,"加入我們吧,妳也一起來"
In the 305, bitches treat me like I'm Uncle Luke 在邁阿密,妹子們都像對待rapper Uncle Luke一樣的對待我
(Don't stop, pop that pussy!) (別停,搖動妳的臀部)
Had to slop the top off, it's just a roof (uh) 打開敞篷,那只是個車頂
She said, "Where we goin'?" I said, "The moon" 她說 "我們要去哪裡? 我說 "去月球"
We ain't even make it to the room 我們甚至等不到抵達房間
She thought it was the ocean, it's just the pool 她以為那是海洋,其實只是個泳池
Now I got her open, it's just the Goose 現在我讓她卸下心防
Who put this shit together? I'm the glue (someone said) 誰讓這一切變得可能? 我是其中媒介 (有人說)
Shorty FaceTimed me out the blue 妹子和我視訊讓我不再情緒低落

Someone said (playin' for keeps) 有人說 (用盡全力)
Someone said, motherfuck what someone said 有人說,別管別人怎麼說
(Don't play us for weak) (別小看我們)

She's in love with who I am 她愛上真正的我
Back in high school, I used to bus it to the dance (yeah) 高中時,我曾經搭巴士去舞會
Now I hit the FBO with duffles in my hands 現在我搭改裝車、擁有大量鈔票
I did half a Xan, thirteen hours 'til I land 我在抵達的十三小時前嗑了一點藥
Had me out like a light, ayy, yeah 讓我感覺像光一樣
Like a light, ayy, yeah 像一道光
Like a light, ayy 像一道光

Slept through the flight, ayy 整段航程都在睡
Knocked for the night, ayy, 767, man 在我的767上睡了一整夜
This shit got double bedroom, man 這架飛機上有兩個臥室
I still got scores to settle, man 我還有沒處理完的事
I crept down the block (down the block), made a right (yeah, right) 我穿越一個街區,右轉
Cut the lights (yeah, what?), paid the price (yeah) 切斷光源,付出代價
Niggas think it's sweet (nah, nah), it's on sight (yeah, what?) 他們覺得這很棒,一眼就能看見
Nothin' nice (yeah), baguettes in my ice (aww, man) 沒有甚麼是好的,鑽石在我的冰塊裡
Jesus Christ (yeah), checks over stripes (yeah) 老天,支票勝過條紋
That's what I like (yeah), that's what we like (yeah) 這就是我喜歡的,這就是我喜歡的
Lost my respect, you not a threat 失去我的尊敬,你對我來說不是威脅
When I shoot my shot, that shit wetty like I'm Sheck (bitch!) 我一出手,她顫抖的像我是個人生贏家
See the shots that I took (ayy), wet like I'm Book (ayy) 看看我的出色行動
Wet like I'm Lizzie, I be spinnin' Valley 我有魅力又優秀
Circle blocks 'til I'm dizzy (yeah, what?) 在這打轉到我暈頭轉向
Like where is he? (Yeah, what?) 他在哪?
No one seen him (yeah, yeah) 沒人看過他
I'm tryna clean 'em (yeah) 我試圖清除他們

She's in love with who I am 她愛上真正的我
Back in high school, I used to bus it to the dance 高中時,我曾經搭巴士去舞會
Now I hit the FBO with duffles in my hand (woo!) 我提著一箱錢跟私人飛機公司FBO聯絡
I did half a Xan, thirteen hours 'til I land 我在抵達的十三小時前嗑了一點藥
Had me out like a light, like a light 讓我感覺像光一樣
Like a light, like a light 像一道光,像一道光
Like a light (yeah), like a light 像一道光, 像一道光
Like a light 像一道光

Yeah, passed the dawgs a celly 告訴那些正在慶祝的兄弟們
Sendin' texts, ain't sendin' kites, yeah 傳簡訊,而不是風箏
He said, "Keep that on lock" 他說,"繼續把它鎖著吧"
I said, "You know this shit, it's stife", yeah 我說 "你知道這個的,它是小東西"
It's absolute (yeah), I'm back reboot (it's lit!) 這是肯定的,我回來了
LaFerrari to Jamba Juice, yeah (skrrt, skrrt) 從法拉利到 Jamba Juice
We back on the road, they jumpin' off, no parachute, yeah 我們回到路上,他們離開,沒有嗑藥
Shawty in the back 後座載著妹子
She said she workin' on her glutes, yeah (oh my God) 她說她在練臀肌
Ain't by the book, yeah 沒有照本宣科
This how it look, yeah 這就是它真正的樣子
'Bout a check, yeah 一張支票
Just check the foots, yeah 為了球鞋開支票
Pass this to my daughter, I'ma show her what it took (yeah) 把這個傳給我的女兒,我要讓她知道這是怎麼來的
Baby mama cover Forbes, got these other bitches shook, yeah 寶貝,媽媽登上了富比世雜誌封面,讓其他妹子都震驚

Ye-ah

---後話---

感覺歌詞裡有很多流行用語我還不太熟
還請大家多多包容>__<
也歡迎分享指教,謝謝~

---資訊欄---

新版部落格首頁
FB 粉專請按這裡
IG 請按這裡 (@MeliceHerWorld)

Travis Scott 的其他作品這邊請~
THE SCOTTS, Travis Scott & Kid Cudi - THE SCOTTS
Travis Scott - The Plan (電影天能 TENET 主題曲 / 配樂 / 片尾曲)

Travis Scott ft. Young Thug, M.I.A. - FRANCHISE

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 Melice 的頭像
    Melice

    MeliceHerWorld

    Melice 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()