自從聽到他的 Say You Won't Let Go 之後就愛上 James Arthur 的聲音
這首 Quite Miss Home 也是用他好聽的聲音和鋼琴伴奏搭起一個漂亮的氛圍
說著想家,但其實真正想念的是那個家裡住著的人、那個讓他感覺像家的人

I'm in the kitchen while you smoke outside 妳在外面抽菸的時候,我在廚房裡
You're careful not to let the smoke inside 妳很小心的不讓煙味漫進屋裡
I always tell you it's poison 我總是跟你說那有毒
But I know it helps you take the edge off the day 但我知道它可以幫妳忘記生活的煩憂
We get a drink before it's closing time 我們在它關門之前去喝了一杯
The one on High Street with the blinking sign 在高街上有著閃爍招牌的那間
All of these memories feel poignant 這些過往的記憶都很淒美
I won't be there to see the snow melt away 我不會在那裏看著雪融去

Oh-oh-oh
Yeah, I been gone on business 是的,我出差了
I gotta make some money 我必須賺一點錢
I really feel the distance 我真的感覺到這個距離了

And I quite miss home 而我想家了
And I miss you telling me to leave my shoes at the door 我想念妳叫我把鞋子脫在門口
'Cause you just swept the floor and the dirt drives you crazy 因為妳剛掃過地板,受不了那些灰塵
Yeah, I quite miss home 是的,我想家了
'Cause it feels like poetry 因為那感覺就像一首詩
When the rain falls down on the window 當雨滴落在窗戶上時
While you're in my arms and we're watching the TV 當妳在我懷中一起看著電視
Yeah, I quite miss home 是的,我想家了 
Yeah, I quite miss home 是的,我想家了

I smell you cooking from the living room 我能在客廳聞到妳煮飯的香味
And then I tell you that I love your food 然後我告訴妳我喜歡妳煮的菜
I know it doesn't come easy 我知道這得來不易
But you know it reminds me where I'm from 但你知道的,它會提醒我我是從哪裡來的

Oh-oh-oh
I'm in another city 我在另一個城市
I got nobody with me 沒有人陪我
And it just really hit me 而這份想念突然變得非常強烈

That I quite miss home 我想家了
And I miss you telling me to leave my shoes at the door 我想念妳叫我把鞋子脫在門口
'Cause you just swept the floor and the dirt drives you crazy 因為妳剛掃過地板,受不了那些灰塵
Yeah, I quite miss home 是的,我想家了
'Cause it feels like poetry 因為那感覺就像一首詩
And the rain falls down on the window 雨滴落在窗戶上
While you're in my arms and we're watching the TV 當妳在我懷中一起看著電視
Yeah, I quite miss home 是的,我想家了 
Yeah, I quite miss home 是的,我想家了

And I quite miss home 而我想家了
Yeah, I miss you telling me to leave my shoes at the door 我想念妳叫我把鞋子脫在門口
'Cause you just swept the floor and the dirt drives you crazy 因為妳剛掃過地板,受不了那些灰塵
Oh, I just miss home 噢,我想家了
'Cause it feels like poetry 因為那感覺就像一首詩
As the rain falls down on the window 雨滴落在窗戶上
While you're in my arms and we're watching the TV 當妳在我懷中一起看著電視時
Oh, I miss home 我想家了 
Yeah, I quite miss home  是的,我想家了 
Oh, I quite miss home  我想家了 
Yeah
Yeah, I quite miss home 是的,我想家了 

---後話---

這感覺很適合任何一人隻身在異鄉打拼的人
有時候想家或是想念家裏的人的感覺突然襲來
而這些想念都是由一幕幕熟悉的小互動、場景拼湊而來

---資訊欄---

新版部落格首頁
FB 粉專請按這裡
IG 請按這裡 (@MeliceHerWorld)

James Arthur 的其他作品~
James Arthur - Medicine

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 Melice 的頭像
    Melice

    MeliceHerWorld

    Melice 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()