一直很喜歡 Johnny Stimson 獨有的慵懶曲風和嗓音,很適合配著氣泡水在無事的下午邊聽邊看書、發呆

一開始是朋友推薦我他的 Flower 單曲,一聽後就大大入坑了,直接把他所有歌曲都加到最愛xd

find a little spot in the shade 在陰影裡找到一個好位置
pink lemonade pink lemonade 粉紅檸檬汁、粉紅檸檬汁
everything is going my way 所有事情都順著我意
pink lemonade pink lemonade 粉紅檸檬汁、粉紅檸檬汁
i take a sip and i’m in heaven 我喝了一口彷彿置身天堂
the dopamine is drippin’ on my brain 我的大腦釋放出多巴胺
imagination’s at eleven 想像力就在那裏
reality is gonna fade away 現實將要消逝
i might go to monte carlo 我或許會前往蒙地卡羅
i might spend a million bucks floating down the riviera 我可能會花個一百萬塊到渡假勝地的海邊泡泡
now i’m elon musk 現在我就是伊隆·馬斯克

 

find a little spot in the shade 在陰影裡找個好位置吧
pink lemonade pink lemonade 紅檸檬汁、粉紅檸檬汁
everything is going my way 所有事情都順著我意
pink lemonade pink lemonade 粉紅檸檬汁、粉紅檸檬汁
rollin' in my black bugatti
 我在我黑色的 bugatti 跑車裡享受
everything is a-okay 所有事情都好極了
find a little spot in the shade 在陰影裡找個好位置吧
sipping sipping sipping 啜飲、啜飲、啜飲


the world is crumbling around me 這世界在我身邊崩塌著
i hardly notice it at all 我卻幾乎沒注意
maybe i’ll chill and make a grilled cheese and go walk around the mall 也許我就繼續 chill 然後弄個烤起司再到商場走走
cause when i’m sippin’ on the magical juice 因為當我啜飲那神奇的果汁時
i’m willy wonka and i’m swimming through the colorful hues 我就是威利旺卡,在繽紛的色彩裡悠遊
life is really just a lemon that you don’t get to choose and that’s alright 生命其實就是顆檸檬,你沒得選但其實也還好
i know what to do 我知道該怎麼辦


find a little spot in the shade 在陰影裡找個好位置吧
pink lemonade pink lemonade 粉紅檸檬汁、粉紅檸檬汁
everything is going my way 所有事情都順著我意
pink lemonade pink lemonade 粉紅檸檬汁、粉紅檸檬汁
rollin' in my black bugatti
 我在我黑色的 bugatti 跑車裡享受
everything is a-okay 所有事情都好極了
find a little spot in the shade 在陰影裡找個好位置吧
sipping sipping sipping 啜飲、啜飲、啜飲

poolside with the queen of sheba 和示巴女王在泳池旁邊(*維基百科:queen of sheba 為示巴女王,又譯席巴女王,在希伯來聖經記載中,是一位統治非洲東部示巴王國的女王)
now i’ve got the royal flush 現在我讓這位皇族臉紅了
nothing in the world is sweeter 世上沒有比這更甜蜜的事情
got that sugar rush 吃了糖後的興奮
i find a little spot in the shade 我找到陰影裡的好位置了

pink lemonade pink lemonade 粉紅檸檬汁、粉紅檸檬汁
everything is going my way 所有事情都順著我的意
pink lemonade pink lemonade 粉紅檸檬汁、粉紅檸檬汁
rollin' in my black bugatti
 我在我黑色的 bugatti 跑車裡享受
everything is a-okay 所有事情都好極了
find a little spot in the shade 在陰影裡找個好位置吧
sipping sipping sipping 啜飲、啜飲、啜飲
pink lemonade pink lemonade 粉紅檸檬汁、粉紅檸檬汁
pink lemonade pink lemonade 粉紅檸檬汁、粉紅檸檬汁

---後話---

好喜歡這首的調調
冷知識補充:粉紅檸檬汁好像就是加色素調成粉紅色的檸檬汁XD
話說 James Bay 也有一首叫做 Pink Lemonade 的歌~雖然蠻不一樣的不過大家有興趣也可以去聽聽看!

---資訊欄---

新版部落格首頁
FB 粉專請按這裡
IG 請按這裡 (@MeliceHerWorld)

 

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 Melice 的頭像
    Melice

    MeliceHerWorld

    Melice 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()