close

今天翻譯的這首 Freak 其實是 Doja Cat 在 2018 年 11 月的時候就已經在 SoundCloud 上釋出的歌曲,但繼今年 8/6 在 Instagram 上宣布之後,又在各大音樂串流平台發表~
Freak 的樂器部分和最後尾段都是來自 Paul Anka 在 1959 年時的熱門歌曲 Put Your Head On My Shoulder

Freak like me 像我一樣的怪胎
You want a good girl that does bad things to you 你想要一個願意對你做壞事的好女孩
You never been with no one as nasty as me 你從來沒有和任何像我一樣骯髒調皮的人在一起過
Spice up your life, come get a freak 為你的生活添增風味,來擁有一個怪胎
Do, do-do, do-do, do-do
Freak like me 像我一樣的怪胎

Tied him down to my queen bed 將他綁在我的皇后尺寸床上
Tease him just enough to hate me (Hate me) 挑逗他到剛好足夠討厭我的程度 (討厭我)
Tied it tight enough, he can't break free (Break free) 綁的夠緊,他無法逃脫 (逃脫)
Keep him waiting 'til he try 讓他等待直到他嘗試
This can go one of two ways 這個可以往兩種方向中的任何一種發展
We could flip the coin, I'll be your slave (Ooh-ooh-ooh) 我們可以丟硬幣,我會成為你的奴隸
Call you daddy, give me a nickname (Ah) 叫你爹地,給我個暱稱
I ain't afraid of a little pain (No, I ain't 'fraid of a little pain) 我不會害怕一點點痛 (不,我不害怕有一點點痛)
Yo, yo, yo, yo (Ah)
He wanted some'n else and he wanna be selfish 他想要別人而且他想要自私一點
He wanted them three rounds, DC had to come help him 他想要三回合,DC英雄們得來幫他
Look, I know your position 聽著,我知道你喜歡的體位
Try to squeeze in the full nelson though 試著要完全擠進尼爾森體位
Beat on it, beat, beat on it, mercy like a black belt give 拍打它,拍打,拍打它,像個黑帶一般的憐憫
Daddy the grand master, daddy, I want it faster 爹地主人,爹地 ,我想要快一點
Them bitches you fuckin' with, I know they gon' need some practice 那些和你做愛的女孩們,我知道她們都需要一點練習
So bring 'em along wit' ya, I'll teach 'em how to smash ya 所以將她們一起帶過來,我會教她們怎麼擊潰你
When I made a little mess on it, he told me to clean my act up 當我在上面製造了一點髒亂,他叫我收斂一點

Freak like me (Tryna freak you down) 像我一樣的怪胎 (想要擊倒你)
You want a good girl that does bad things to you 你想要一個願意對你做壞事的好女孩
You never been with no one as nasty as me 你從來沒有和任何像我一樣骯髒調皮的人在一起過
Spice up your life, come get a freak 為你的生活添增風味,來擁有一個怪胎
Yo, yo, yo, yo, yo
Yo, yo, yo, yo, yo (Like me) (像我一樣)
Yo, yo, yo, yo, yo

Hey, I could take a big bat, bet that he thinkin' this a game 嘿,我可以打一個大賭,賭他覺得這是場遊戲
Hey, batter, batter swing, you could put it on a swing 嘿,麵糊,甩動麵糊,你可以讓它甩動
Freak like a triple XXX flick, put her on a chain 怪胎,將她綁在鐵練上
This pussy off the chain, this kitty insane 這個婊子不在鐵鍊上,她令人瘋狂
I could fuck him in the rain, I could fuck him in the Range (Uh) 我可以在雨中和他做愛,我可以在車裡和他做愛
I could fuck him every day (Uh), I'ma fuck him 'til he sang (Uh) 我可以每天和他做愛,我會和他做愛直到他開口唱歌
Milkshake bring the boys to the yard, I'ma need the whipped cream 奶昔將男孩們帶到後院,我會需要鮮奶油
Ain't ever been vanilla, honey, just wait until you get a taste 從來不是香草,寶貝,等到你嘗一口就知道
Skirt off, fuck in the backseat 脫下裙子,在後座做愛
Take that shirt off, baby, put it on me 把襯衫脫掉,寶貝,將它穿在我身上
Got me like, "Yeehaw," ride it like a horsey 讓我像這樣,"伊哈",像匹馬一樣的騎它
Kinda like see-saw, up and down on the D, give it to him 有點像蹺蹺板,上上下下,全都給他

Freak like me (Need a freak like me) 像我一樣的怪胎
You want a good girl that does bad things to you (You want a good girl) 你想要一個願意對你做壞事的好女孩 (你想要一個好女孩)
You never been with no one as nasty as me 你從來沒有和任何像我一樣骯髒調皮的人在一起過
Spice up your life, come get a freak 為你的生活添增風味,來擁有一個怪胎
Do, do-do, do-do, do-do (Now you need a freak) (現在你需要一個怪胎)
Freak like me 像我一樣的怪胎
Freak like me (You never, you never, you never been) 像我一樣的怪胎
You want a good girl that does bad things to you 你想要一個願意對你做壞事的好女孩
You never been with no one as nasty as me 你從來沒有和任何像我一樣骯髒調皮的人在一起過
Spice up your life, come get a freak (You need a freak) 為你的生活添增風味,來擁有一個怪胎 (你需要一個怪胎)
Do, do-do, do-do, do-do (You need a freak) (你需要一個怪胎)
Freak like me (Like me, papa) 像我一樣的怪胎 (像我一樣)

Babe, you never been with no one nastier than me 寶貝,你從來沒有和任何比我還骯髒調皮的人在一起過
Oh, baby, baby, baby, baby, baby 噢,寶貝,寶貝,寶貝,寶貝,寶貝
Put your head on my shoulder 將你的頭靠在我肩膀上
Hold me in your arms, baby 將我擁進你的雙臂,寶貝
Squeeze me oh so tight 緊緊的抱我
Show me that you love me too 向我展示你也愛我

---後話---

被老歌背景和溫柔的調調騙了哈哈,翻的路上才發現果然還是 Doja Cat 的歌,一樣非常18禁XD
盡量在不會太限制級的情況下按照原意翻譯了但不得不避開一些細節哈哈,敬請見諒>__<

---資訊欄---

新版部落格首頁
FB 粉專請按這裡
IG 請按這裡 (@MeliceHerWorld)

Doja Cat 的其他歌曲在這邊:
Chloe x Halle ft. Doja Cat, City Girls & Mulatto - Do It
Bebe Rexha ft. Doja Cat - Baby, I'm Jealous
Ariana Grande, Doja Cat - Motive
Saweetie ft. Doja Cat - Best Friend
Doja Cat - Freak
Anne-Marie ft. Doja Cat - To Be Young
Doja Cat ft. Gucci Mane - Like That

Doja Cat - Streets
Doja Cat ft. SZA - Kiss Me More

arrow
arrow

    Melice 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()