close

應該很多人跟我是透過 Older 或 Dancing with your ghost 這首歌認識歌手 Sasha Sloan 的~
覺得她真的是很有才華的歌手!!

Is it just me?
只有我嗎?
Is it just me?
只有我嗎?


I hate holdin' babies
我討厭抱小嬰兒
And people tryna save me
還有試圖拯救我的人們
Think religion is a business
認為信仰只是個事業
Where you pay for God's forgiveness
讓你付錢買上帝的原諒
Modern art is boring
摩登藝術很無趣
Politicians are annoying
政治家讓人厭煩
I don't think love lasts forever
我不相信愛會永遠存在
And old music was better
而老歌比較好聽


Am I just high
是我嗑嗨了嗎?
Or am I kinda right?
或是我其實某方面是對的?


Is it just me
只有我嗎
Or does anybody
還是有任何人
Feel the way that I feel?
和我有一樣的感受?
They're just not bein' real
只是他們沒有如此坦承
Tell me, is it just me
告訴我,只有我嗎
Or is anybody
還是有任何人
Thinkin' all the same shit?
和我想著一樣的事情
They're just not sayin' it
只是他們沒有說出來
Or is it just me?
只有我嗎?


(Is it just me?)
(只有我嗎?)
Is it just me?
只有我嗎?
(Is it just me?)
(只有我嗎?)

 

Weddings are outdated
婚禮已經過時了
The show Friends was overrated
六人行這部影集也被過譽
I think rich kids have it easy
我認為有錢人家的小孩做什麼都太容易
And PDA is creepy
而公然放閃有點詭異
The internet's obnoxious
網路令人討厭
People my age make me nauseous
和我同齡的人讓我噁心
I think marijuana's classy
我認為大麻優雅時髦
And doing coke is trashy
而古柯鹼則是垃圾

Am I just high
是我嗑嗨了嗎?
Or am I kinda right?
或是我其實某方面是對的?

Is it just me
只有我嗎
Or does anybody
還是有任何人
Feel the way that I feel?
和我有一樣的感受?
They're just not bein' real
只是他們沒有如此坦承
Tell me, is it just me
告訴我,只有我嗎
Or is anybody
還是有任何人
Thinkin' all the same shit?
和我想著一樣的事情
They're just not sayin' it
只是他們沒有說出來
Or is it just me?
只有我嗎?

(Is it just me?)
(只有我嗎?)
Is it just me?
只有我嗎?
(Is it just me?)
(只有我嗎?)


I should probably bite my tongue, but
我或許該保持沉默可是,
I can't be the only one, yeah
我不可能是唯一一個如此認為的吧
I should probably bite my tongue, but
我或許該保持沉默可是,
I can't be the only one
我不可能是唯一一個如此認為的吧

Is it just me
只有我嗎
Or does anybody
還是有任何人
Feel the way that I feel?
和我有一樣的感受?
They're just not bein' real
只是他們沒有如此坦承
Tell me, is it just me
告訴我,只有我嗎
Or is anybody
還是有任何人
Thinkin' all the same shit?
和我想著一樣的事情
They're just not sayin' it
只是他們沒有說出來
Or is it just me?
只有我嗎?

(Is it just me?)
(只有我嗎?)
Is it just me?
只有我嗎?
(Is it just me?)
(只有我嗎?)


I should probably bite my tongue, but
我或許該保持沉默可是,
I can't be the only one, yeah
我不可能是唯一一個如此認為的吧
I should probably bite my tongue, but
我或許該保持沉默可是,
I can't be the only one
我不可能是唯一一個如此認為的吧

---後話---

真正成為 Sasha 腦粉是看了她下面這場 Accoustic 的表演才入坑的嗚嗚
必須推給大家~~看影片底下留言才發現原來她甚至也有參與 Never Be The Same 背後的歌曲創作!!

---資訊欄---

新版部落格首頁
FB 粉專請按這裡
IG 請按這裡 (@MeliceHerWorld)

-Sasha Sloan 《Only Child》專輯其他歌詞翻譯 -
歌詞翻譯 | Sasha Sloan – Hypochondriac
歌詞翻譯 | Sasha Sloan – Is It Just Me?
歌詞翻譯 | Sasha Sloan - Matter To You
歌詞翻譯 | Sasha Sloan - Santa's Real
歌詞翻譯 | Sasha Sloan - Someone You Hate
歌詞翻譯 | Sasha Sloan - Only Child
歌詞翻譯 | Sasha Sloan - Until It Happens To You
歌詞翻譯 | Sasha Sloan - High School Me

Sasha Sloan 其他作品:
歌詞翻譯 | Sasha Sloan ft. Sam Hunt - when was it over?

arrow
arrow
    全站熱搜

    Melice 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()