Sam Smith 在這首歌裡展現了面對過去情人新戀情的坦然和祝福,
接受自己不曾是對方的真命天子,卻也真心替對方感到高興,我想這就是一段戀情結束後最美好的樣子吧:)

Oh, congratulations
恭喜
You found the one, you found the one
你找到了那個人,你找到了對的人
I think I can finally face that
我想我終於可以坦然面對
I'm not the one, never was the one
我不是那個人,從來不曾是
God, I dodged a bullet
天啊,我躲開了顆子彈
I ran fast right through it
我直直奔向它
I love myself too much to fight you
我太愛我自己才去對抗你
But, oh, congratulations
噢,但是恭喜你
You found the one, another one
你找到了那個人,另一個人
You found the one, another one
你找到了那個人,另一個人
You found the one, another one
你找到了那個人,另一個人


Honestly, I'm happy for you
老實說,我替你高興
I do not wish you no harm
我不希望你受傷害
I met your boyfriend, he's beautiful
我遇見了你的新男友,他很美麗
Please treat him like he's someone
拜託好好對待他
Someone perfect, someone so divine
就像他是一個如此完美、如此神聖的人
Someone special, someone good inside
一個如此特別,內在如此美好的人
I don't want him to hurt like me
我不想要他像我一樣受傷
Just please treat him like he's someone
拜託好好對待他

 

Oh, congratulations
恭喜
You found the one, you found the one
你找到了那個人,你找到了對的人
I think I can finally face that
我想我終於可以坦然面對
I'm not the one, never was the one
我不是那個人,從來不曾是
God, I dodged a bullet
天啊,我躲開了顆子彈
I ran fast right through it
我直直奔向它
I love myself too much to fight you
我太愛我自己才去對抗你
But, oh, congratulations
噢,但是恭喜你
You found the one, another one
你找到了那個人,另一個人
You found the one, another one
你找到了那個人,另一個人
You found the one, another one
你找到了那個人,另一個人


Move through him like water
像流水一樣讓他過去
Love stains on the sun
愛著那太陽上的污漬
Don't say I didn't warn ya
別說我沒警告你
You'll never be enough
你永遠不能足夠
Move through him like water
像流水一樣讓他過去
Love stains on the sun
愛著那太陽上的污漬
Don't say I didn't warn ya
別說我沒警告你
You'll never be enough
你永遠不能足夠


But, Oh, congratulations
但是,恭喜
You found the one, you found the one
你找到了那個人,你找到了對的人
I think I can finally face that
我想我終於可以坦然面對
I'm not the one, never was the one
我不是那個人,從來不曾是
God, I dodged a bullet
天啊,我躲開了顆子彈
I ran fast right through it
我直直奔向它
I love myself too much to fight you
我太愛我自己才去對抗你
But, oh, congratulations
噢,但是恭喜你
You found the one, another one
你找到了那個人,另一個人
You found the one, another one
你找到了那個人,另一個人
You found the one, another one
你找到了那個人,另一個人

---資訊欄---

新版部落格首頁
FB 粉專請按這裡
IG 請按這裡 (@MeliceHerWorld)

Sam Smith 的 Love Goes 歌曲歌詞翻譯這邊請~
Sam Smith - Young
Sam Smith - Diamonds
Sam Smith - Another One
Sam Smith ft. Burna Boy - My Oasis
Sam Smith - So Serious

Sam Smith - Dance ('Til You Love Someone Else)
Sam Smith - For the Lover That I Lost
Sam Smith - Breaking Hearts
Sam Smith - Forgive Myself
Sam Smith, Labrinth - Love Goes
Sam Smith - Kids Again
Sam Smith - Sober

Sam Smith 的其他作品歌詞翻譯:
Sam Smith - The Lighthouse Keeper

arrow
arrow
    全站熱搜

    Melice 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()