聽到這首歌的時候就覺得聲音很耳熟,查了一下才發現是唱 Backyard boy 的歌手~

Sleep 'til 12 PM
睡到中午十二點
I hit the snooze on my alarm, let's do it again
我按下鬧鐘的貪睡,讓我們再來一次
Roll out of bed around 1:30, check who I am
大概一點半才下床,清醒一下
'Cause honestly, I don't remember
因為說實話,我不記得我是誰
My sanity got stuck in December
我的理智卡在去年12月
And my boyfriend doesn't exist
而我的男友不存在
I'm in my hoodie and some sweatpants watchin' Netflix
我穿著帽 T 和棉褲,看著 Netflix
Call it romance with a little bit of a twist
挑部有點轉折的浪漫電影
Not gonna lie, don't want a guy
不打算撒謊,不想要找個伴
As for the time, I'd like a box of breadsticks, eh
反正現在,我只想要一箱麵包棍


It's gonna be alright
一切都會沒事的
Welcome to actual real life
歡迎來到現實生活
It's gonna be alright
一切都會沒事的
Da-da-da-da


Scrolling through my phone all day
整天滑手機
Looking at all these perfect people
看著網路上完美的人們
"You're gorgeous, stop"
「你真是美極了」
"Oh my god, bae"
「噢寶貝我的天哇」
And I wonder what would they say
而我好奇如果
If I did nothin' to impress them
我沒有任何讓他們驚豔的地方他們會說什麼
Would they still be obsessed then?
他們那時還會為我著迷嗎?
And my schedule fell through the cracks
我的行程在零碎事務中破碎
Sometimes I get my shit together
有時我掌握一切
Then others, I take three or four naps
其他時候我只是睡三四次午覺
There's no system, maybe I should get a cool tat
沒有系統可言,也許我該找個
Havin' dumb conversations with the evil house cat
和惡魔房子裡的貓有了一段沒營養的對話


Eh, eh, eh, eh
一切都會沒事的
Welcome to actual real life
歡迎來到現實生活
It's gonna be alright
一切都會沒事的
Da-da-da-da


I don't think that you would think
我不認為你會真心覺得
That I could really be a pop star
我可以真的成為一個明星
But when I'm in my room
但當我在我房間裡
I'm really feelin' like a rock star
我真的覺得我是個搖滾巨星
Everybody does it
每個人都這樣
Sarah Sue still says she wasn't
Sarah Sue 依然堅持她不會
Probably busy lookin' pretty
也許忙著看起來漂亮吧
For her special long-lost cousin
為了她那特別又失聯已久的表親
But what you gonna do
但你要怎麼辦
When you're around like 82
但你大概活到 82 歲
And you're not lookin' at the past
但你沒有回首過去
Like, "Damn, this life goes really fast"
感嘆「該死時間真的過好快」
And all that you can remember's
你能記得的只是
You were tryin' to be better
你掙扎著要變得更好
All these temporary pleasures
為了那些短暫的愉悅
No real memories to treasure
而沒有創造值得珍藏的回憶

 

一切都會沒事的
Welcome to actual real life
歡迎來到現實生活
It's gonna be alright
一切都會沒事的
It's gonna be alright
一切都會沒事的
Welcome to actual real life
歡迎來到現實生活
It's gonna be alright
一切都會沒事的
Da-da-da-da

---資訊欄---

新版部落格首頁
FB 粉專請按這裡
IG 請按這裡 (@MeliceHerWorld)

Claire Rosinkranz 的其他作品:
Claire Rosinkranz - Backyard boy

arrow
arrow
    全站熱搜

    Melice 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()