One Direction 成員 Harry Styles 在 2019 推出的專輯 Fine line 裡面我最喜歡的歌就是 Falling,透過 Harry 獨特的嗓音深情地唱出來,也讓歌詞有了更多意境。

現場Live版的也超好聽QQQ

 
歌詞翻譯:
I'm in my bed 我躺在床上
And you're not here 而你卻不在我身旁
And there's no one to blame but the drink and my wandering hands 這一切都不能怪誰,只能怪我喝醉後在他人身上遊走的手
Forget what I said 忘了我說過的話吧
It's not what I meant 那不是我真正要表達的
And I can't take it back 但我卻不能收回這些語句
I can't unpack the baggage you left 也不能重新打開你收拾打包走的行李
What am I now? 我現在算什麼?
What am I now? 我現在是什麼?
What if I'm someone I don't want around? 如果我是連我自己都無法忍受的人?
I'm fallin' again 我再次墜落
I'm fallin' again 我又再次墜落
I'm fallin' 我在墜落
What if I'm down? 如果我感到失落該怎麼辦?
What if I'm out? 如果我脫離正軌呢?
What if I'm someone you won't talk about? 如果我是你再也不願提起的人?
I'm fallin' again 我再次墜落
I'm fallin' again 我又再次墜落
I'm fallin' 我在墜落
You said you cared 你說你在乎過
And you missed me, too 而你也想念我
And I'm well aware I write too many songs about you 而我深知我寫了太多關於你的歌
And the coffee's out 咖啡已經冷卻了
At the Beachwood Café 就在 Beachwood 這間咖啡廳
And it kills me 'cause I know we've run out of things we can say 知道我們之間再也無話可說讓我感到難受
What am I now? 我現在算什麼?
What am I now? 我現在是什麼?
What if I'm someone I don't want around? 如果我是連我自己都無法忍受的人?
I'm fallin' again 我再次墜落
I'm fallin' again 我又再次墜落
I'm fallin' 我在墜落
What if I'm down? 如果我感到失落該怎麼辦?
What if I'm out? 如果我脫離正軌呢?
What if I'm someone you won't talk about? 如果我是你再也不願提起的人?
I'm fallin' again 我再次墜落
I'm fallin' again 我又再次墜落
I'm fallin' 我在墜落
And I get the feelin' that you'll never need me again 而我隱約感覺到你再也不需要我了
What am I now? 我現在是誰呢?
What am I now? 我現在是什麼?
What if you're someone I just want around? 如果我只希望你就是那個在我身畔的人
I'm fallin' again 我再次墜落
I'm fallin' again 我又再次墜落
I'm fallin' 我在墜落
What if I'm down? 如果我感到失落該怎麼辦?
What if I'm out? 如果我脫離正軌呢?
What if I'm someone you won't talk about? 如果我是你再也不願提起的人?
I'm fallin' again 我再次墜落
I'm fallin' again 我又再次墜落
I'm fallin' 我在墜落
 
 
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Harry 唱深情的歌真的超級動人,把失戀、難過的細緻情緒都表達得很好,也讓人更期待 Harry 以後的作品。
 
後話:這是我第一次嘗試翻譯歌曲><歡迎多多指教:)
 

---資訊欄---

新版部落格首頁
FB 粉專請按這裡
IG 請按這裡 (@MeliceHerWorld)

Harry Styles 的其他作品在這邊~
Harry Styles - Treat People With Kindness
Harry Styles - Golden

arrow
arrow
    文章標籤
    歌詞翻譯 HarryStyles Falling
    全站熱搜

    Melice 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()