Ariana 這次的專輯真的跟滿滿大咖合作哇!!!
除了和 Doja Cat 的 Motive 外(歌詞翻譯 | Ariana Grande, Doja Cat – Motive),這首和 The Weeknd 的 Off the Table 也很讓人驚艷~

Will I ever love the same way again? 
我將來還會再這樣去愛嗎?
Will I ever love somebody like the way I did you?
我還會像過去愛你那樣愛別人嗎?
Never thought you'd be so damn hard to replace
從沒想過你會這麼難以取代
I swear it don't need to be this way
我發誓不需要這樣的
If I can't have you, is love completely off the table?
如果我無法擁有你,代表愛已經完全離開了嗎?
Do I sit this one out and wait for the next life? 
我是否只能等下輩子了?
Am I too cold? Am I not nice?
我是否太冷漠?我是否不夠好?
Might not be quite yet healed already
也許還沒完全痊癒吧
Should I be goin' too steady? 
也許我走得太平淡了
But I just wanna know is love completеly off the table?
但我只是想知道,愛是否已經不再存續?


Will you be thеre? (Will you be there?)
你會在那裡嗎?(你會在那裡嗎?)
Can I still love you? (Can I, can I, babe?)
我還能愛你嗎(還可以嗎,寶貝?)
Not yet healed already (Not ready)
還沒完全痊癒(還沒準備好)
Should I be goin' too steady? (Too steady)
也許我走得太平淡了(太平淡了)
Just wanna know is love completely off the table?
但我只是想知道,愛是否已經不再存續?

 

I'll wait for you
我會等你的
Even though it always feels like I'll be number two
就算這總感覺像是我是個備胎
To someone you can't hold anymore
是那個你無法擁有的人的候補
If you let me in, I'm ready to give you what I couldn't before
如果妳給我機會,我已經準備好給妳我過去給不了的了
'Cause I got you, girl, let me help you through it
因為我有了你,讓我幫你度過吧
You're trying to fill the void with a couple boys
你試圖用幾個男生填補空缺
I can see right through it (You can see right through it)
我可以看穿的(你可以直接看穿)
I can you love you harder than I did before
我能比我過去的更愛你
Was in a dark place back then
當時我身處黑暗
I was toxic, then I was toxic to someone else
當時我沉迷其中,為他人著迷
I was haunted by the hills (Oh yeah, yeah)
我被山丘給佔據
I couldn't give you my all, but I will
我當時沒辦法給妳我的全部,但我會的
If you let me in your arms (Your arms)
如果你再次擁我入懷(你的雙臂)
If you let me in your heart
如果你讓我進入你的心
I don't think that love's completely off the table
我不相信愛已經完全離開


Will you be there? (Yes, I will be there for you)
你會在那裡嗎(我會在那裡等你)
Can I still love you? (Yes, I been hurt before, before)
我還能愛你嗎(我過去曾被傷過)
Not yet healed already (Not ready)
還沒完全痊癒(還沒準備好)
Should I be goin' too steady?
我該這樣平淡下去嗎
Just wanna know is love completely off the table?
但我只是想知道,愛是否已經不再存續?


So can you hold me?
所以你能抱我嗎
If I let you, can you prove it to me? (Oh, no-no, no)
如果我給你機會,你能證明嗎
'Cause I need you to calm me down, babe
因為我需要你讓我冷靜,寶貝
Gotta get out of my head (Oh, woah)
必須逃離我的思緒
Tryna be here from this bed (Oh)
試著從這床上離開
Just wanna know, just wanna know, know, know, baby (Hey)
我只是想知道,只想知道,知道
Can you touch it like you believe in it, baby? (Oh, hey)
你能像你相信著一樣觸摸嗎?
Let me think you never gonna leave on me, baby
讓我覺得妳永遠不會離開我
'Cause I ain't her and you ain't him, thankfully (Baby, don't leave)
因為我不是她,而你也不是他,謝天謝地(寶貝別離開)
But it's gon' be hard to let someone else in again (Woah)
但要讓別人在次走進心門並不容易
Baby, baby (Woo-hoo)
寶貝,寶貝


Will you be there? (Yes, I will be there for you)
你會在那裡嗎(我會在那裡等你)
Can I still love you? (Yes, I been hurt before, before)
我還能愛你嗎(我過去曾被傷過)
Not yet healed already (Not ready)
還沒完全痊癒(還沒準備好)
Should I be goin' too steady?
我該這樣平淡下去嗎
Just wanna know is love completely off the table?
但我只是想知道,愛是否已經不再存續?

I swear, I swear
我發誓,我發誓
I will wait for you whenever you need
只要你需要我會一直等你的
Ooh, ooh

---資訊欄---

新版部落格首頁
FB 粉專請按這裡
IG 請按這裡 (@MeliceHerWorld)

《Positions》專輯所有歌曲的歌詞翻譯按照曲目順序列在這邊~
Ariana Grande - Shut Up
Ariana Grande - 34+35
Ariana Grande, Doja Cat - Motive
Ariana Grande - Just Like Magic
Ariana Grande, the Weeknd - Off the Table
Ariana Grande - Six Thirty
Ariana Grande, Ty Dolla Sign - Safety Net
Ariana Grande - My Hair
Ariana Grande - Nasty
Ariana Grande - West Side
Ariana Grande - Love Language
Ariana Grande - Positions
Ariana Grande - Obvious
Ariana Grande - POV

《Positions》 deluxe專輯新增歌曲!
Ariana Grande - Main Thing
Ariana Grande - test drive
Ariana Grande - Someone Like U
Ariana Grande - Worst Behavior

Ariana 的其他作品在這裡~
Justin Bieber, Ariana Grande - Stuck With U

Demi Lovato ft. Ariana Grande - Met Him Last Night

The Weeknd 的其他作品在這邊~
Juice WRLD & The Weeknd - Smile
Calvin Harris, The Weeknd - Over Now
The Weeknd – Try Me

Pentatonix - Blinding Lights (Originally by The Weeknd)
Ariana Grande, the Weeknd - Off the Table

arrow
arrow
    全站熱搜

    Melice 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()